<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://draft.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d88644137678078798\x26blogName\x3d%CE%B3%CF%81%CE%AC%CE%BC%CE%BC%CE%B1+%CF%83%CE%B5+%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://allilografia.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3del\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://allilografia.blogspot.com/\x26vt\x3d-4503636247666117187', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

γράμμα σε χαρτί

"Στην τσέπη του παλτού σου παλιό σουσάμι, φλούδα φυστικιών και το τσαλακωμένο γράμμα μου." - Γιάννης Βαρβέρης
 

Κρίστοφερ Ίσεργουντ: Ο κύριος Νόρις αλλάζει τρένα


Την άλλη μέρα το πρωί έλαβα ένα γράμμα, σταλμένο από ένα ξενοδοχείο της Πράγας.

Αγαπητέ μου Ουίλιαμ,

Συγχώρεσέ με. Ήμουν υποχρεωμένος να αφήσω βιαστικά το Βερολίνο, και κάτω από συνθήκες μυστικότητας, έτσι που δεν μπόρεσα να επικοινωνήσω μαζί σου. Η μικρή εγχείρηση για την οποία σου μιλούσα ήταν —αλίμονο— κάθε άλλο παρά επιτυχημένη, και ο γιατρός διέταξε άμεση αλλαγή αέρα. Τόσο ανθυγιεινή είχε γίνει όντως η ατμόσφαιρα του Βερολίνου για την ιδιόμορφη κράση μου, ώστε αν παρέμενα άλλη μια βδομάδα θα είχαν δημιουργηθεί στα σίγουρα επικίνδυνες περιπλοκές.

Οι λάρητες και οι πενάτες μου έχουν όλοι πουληθεί και τα κέρδη έχουν καταβροχθιστεί σε μεγάλο βαθμό από τις απαιτήσεις των ακολούθων μου. Δεν παραπονιέμαι γι' αυτό. Με έχουν υπηρετήσει πιστά με μία μόνον εξαίρεση, και οι εργάτες είναι άξιοι του μισθού τους. Όσο για κείνον τον ένα, δε θα επιτρέψω να ξαναπεράσει απ' τα χείλη μου το απαίσιο όνομα του. Αρκούμαι μόνο να πω ότι ήταν και είναι ένας παλιοαπατεώνας του χειρίστου είδους και ότι έχει φερθεί σαν τέτοιος.

Βρίσκω τη ζωή εδώ πολύ ευχάριστη. Η μαγειρική είναι καλή, όχι όμως τόσο όσο στο λατρευτό μου και ασύγκριτο Παρίσι, όπου ελπίζω θα με βγάλουν τα κουρασμένα μου βήματα την επόμενη Τετάρτη, αλλά σίγουρα πολύ καλύτερη απ' ό,τι μας παρείχε το βάρβαρο Βερολίνο. Δε μου λείπει η παρηγοριά του ωραίου και σκληρού φύλου. Κάτω από την ευεργετική επίδραση των ανέσεων του πολιτισμού έχω ανθίσει, έχω επεκταθεί. Σε τέτοια έκταση, μάλιστα, που νομίζω ότι θα φτάσω στο Παρίσι σχεδόν χωρίς καθόλου πόρους. Τέλος πάντων. Ο Μαμωνάς, το δίχως άλλο, θα είναι πρόθυμος να με φιλοξενήσει σε κατοικίες που, αν όχι αιώνιες, θα μου δώσουν τουλάχιστον τον καιρό να αναδιοργανωθώ.

Σε παρακαλώ μεταβίβασε στον κοινό μας φίλο τους πιο αδελφικούς χαιρετισμούς μου και πες του ότι δε θα παραλείψω, στην επιστροφή, να εκτελέσω τις διάφορες εντολές του.

Γράψε μου σύντομα και διασκέδασέ με με την αμίμητη ευστροφία σου.

Όπως πάντα, ο αγαπητός σου
ΑΡΘΟΥΡ

Στην αρχή ένιωσα εξοργισμένος, άδικα ίσως. Έπρεπε να παραδεχθώ ότι τα αισθήματα μου για τον Άρθουρ ήταν τελείως κτητικά. Ο Άρθουρ ήταν αποκάλυψη μου, ιδιοκτησία μου. Ήμουν τόσο πληγωμένος όσο και μια γεροντοκόρη που έχασε τη γάτα της.

Christopher Isherwood


Από τo βιβλίο Ο κύριος Νόρις αλλάζει τρένα
εκδ. Αστάρτη, 1984
Μετάφραση: Ματίνα Μάντζιου

Ετικέτες

« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

» Δημοσίευση σχολίου