<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d88644137678078798\x26blogName\x3d%CE%B3%CF%81%CE%AC%CE%BC%CE%BC%CE%B1+%CF%83%CE%B5+%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%AF\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://allilografia.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3del\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://allilografia.blogspot.com/\x26vt\x3d-4503636247666117187', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

γράμμα σε χαρτί

"Στην τσέπη του παλτού σου παλιό σουσάμι, φλούδα φυστικιών και το τσαλακωμένο γράμμα μου." - Γιάννης Βαρβέρης
 

ο Πωλ Ελυάρ προς την Γκαλά


Paul Éluard to Gala

Image and video hosting by TinyPic
[Νίκαια, Ιούνιος 1929]
Σάββατο

Τελικά, ίσως είναι καλύτερα που δεν έλαβες εκείνο το γράμμα. Ήταν πολύ θλιβερό μ' όλα όσα μπορεί να σημαίνει αυτή η λέξη.

Όμως απόψε, που έχω την εντύπωση ότι ζω, είμαι χαρούμενος, πολύ χαρούμενος, Γκαλά μου, ΜΟΝΑΔΙΚΗ, που δεν σ' έκανα να πονέσεις. Και ανασαίνω ελεύθερα. Μόνο όταν είμαι πολύ δυστυχισμένος, και τη νύχτα της Τετάρτης ήμουν στ' αλήθεια πολύ δυστυχισμένος, δεν θα ήθελα να σε ξαναδώ πια.

Όταν όμως, σαν σήμερα, έχω τρία ραντεβού, μεγάλη επιτυχία, καινούργια βιβλία, όταν η ζωή ξαναρχίζει, τότε δεν θέλω να φανώ άδικος μαζί σου και η σκέψη σου, η ύπαρξή σου παίρνουν μέσα μου τη θέση αυτής της ζωής και ονειρεύομαι πως είμαι περισσότερο μαζί σου παρά με τον ΚΟΣΜΟ. Το ποίημα δεν σου το στέλνω γιατί θα υποβίβαζε το γράμμα μου στα μάτια σου, αυτό το μακρύ ποίημα θα σου εξηγούσε πόσο δυστυχισμένος ήμουνα.

Και ήταν όλα εναντίον μου. Δεν θέλω να σου πω τίποτα γιατί τώρα πέρασε πια, το ξεπέρασα τελείως, είχα όμως τρομοκρατηθεί από τρομερά πράγματα, χειρότερα από το θάνατο. Ο έρωτας δεν υπήρχε πια.

Και αυτό έμοιαζε με τιμωρία. Είναι μια φρικτή χριστιανική αντίληψη, αποθαρρυντική, τελείως ανυπόφορη. Και μου είχες γράψει λιγάκι αδέξια (το μυαλό μου είχε θολώσει πια).

Καλή μου, όλα τελείωσαν. Σ' αγαπώ, σ' αγαπώ, είσαι αληθινή και όμορφη. Ο ΕΡΩΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠ' ΟΛΑ. ΜΕ ΤΗ ΓΚΑΛΑ ΜΟΥ, ολοδική μου σ' έναν κόσμο ολοδικό μου.

Πες στον Γκαγιάρ ότι μου είναι συμπαθής. έλαβες το γράμμα με τα κλειδιά;

Paul Eluard
Aπόδοση: Χρήστος Σαλταπήδας



από Το Δέντρο, τχ. 52
Απρίλιος 1990


(πρωτότυπη εικόνα: geocities.ws)

Ετικέτες

« Home | Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »
| Next »

» Δημοσίευση σχολίου